Wat is de definitie van rendement? Volgens het ‘matching’-principe moeten alle kosten die worden gemaakt om het inkomen te verdienen worden opgenomen in de periode waarin het inkomen wordt verdiend. Daarom worden sommige uitgaven die tijdens de periode niet daadwerkelijk zijn betaald, van het inkomen afgetrokken om tot het perioderesultaat te komen. Overlopende uitgaven zijn het meest voorkomende voorbeeld van het matching-principe. Neem bijvoorbeeld rekeningen. De laatste loonlijst van het jaar wordt vaak betaald in de eerste week van het volgende jaar. Aangezien het bedrijf de arbeidskosten van zijn werknemers heeft gedragen, moet het deze kosten in de huidige periode vaststellen, ook al worden de loonlijsten niet uitgegeven tot de volgende betalingscyclus. Deze loonkosten moeten worden afgetrokken van de inkomsten van de onderneming om de nettowinst te berekenen.
De basis rendement formule wordt berekend door alle gemaakte kosten gedurende een periode af te trekken van het totale inkomen dat in dezelfde verslagperiode is verdiend. Rendementen worden opgenomen aan het einde van de winst-en-verliesrekening en worden traditioneel beschouwd als het bedrag dat overblijft nadat alle uitgaven zijn betaald. Dat is de reden waarom veel mensen het netto-inkomen de ‘bottom line’ van het bedrijf noemen.
Als de totale inkomsten de totale kosten over een periode niet overschrijden, rapporteert het bedrijf geen negatieve inkomsten. Er zijn geen negatieve rendementen. In plaats daarvan zou de onderneming een nettoverlies in de winst-en-verliesrekening laten zien dat aangeeft dat de inkomsten onvoldoende zijn om de uitgaven voor de periode te dekken.
Samenvatting definitie
Rendement kan worden gedefinieerd als het overschot van de inkomsten van een bedrijf nadat alle uitgaven voor de periode zijn betaald.
Het berekenen van uw rendement en marges is van cruciaal belang voor het begrijpen van de gezondheid van uw bedrijf en het is een belangrijke indicator van de algehele bedrijfsprestaties. Het verbeteren van uw rendement marge betekent meer geld in het bedrijf om de groei te stimuleren. Als u uw marges kent, kunt u de prijzen instellen, maar u kunt ook vrij bewegen in het geval van een trage periode. Omgekeerd kunnen kleinere marges wijzen op de noodzaak om aanzienlijke verbeteringen aan te brengen in het bedrijf. In het ergste geval kunnen sneden nodig zijn.
Er zijn twee soorten rendement marges die vaak worden gebruikt in het bedrijfsleven. Bruto rendement marge en netto rendement marge. Als u wilt weten hoe u de rendement marge berekent, moet u eerst een onderscheid maken tussen de twee berekeningen.
De bruto rendement berekent de totale omzet van uw goederen of diensten minus de kosten van deze goederen of diensten (soms COGS genoemd). De enige kosten die hiermee gepaard gaan, zijn die welke rechtstreeks verband houden met het creëren van deze specifieke goederen en diensten. Andere kosten, zoals lonen, huur, nutsvoorzieningen en andere zakelijke uitgaven, zijn niet meegenomen in deze berekening.
De cijfers voor het berekenen van uw bruto rendement zijn te vinden in uw rendement- en verliesrekening (P & L). De bovenste regel van de rendement- en verliesrekening is uw omzet en de kosten van verkochte goederen weerspiegelen de directe uitgaven voor deze goederen of diensten. Uw bruto rendement wordt berekend door de kosten van goederen en services van uw inkomsten af te trekken.
Het nettorendement is anders omdat het alle zakelijke uitgaven dekt, niet alleen de directe kosten van goederen of diensten. Deze kosten omvatten reguliere bedrijfskosten zoals nutsvoorzieningen, loonkosten en andere typische terugkerende kosten. Ze omvatten ook eenmalige betalingen, zoals belastingen en facturen van contractanten. Bijkomende inkomsten die geen verband houden met de verkoop van goederen of diensten, zoals: vermogensrendementen moeten ook in aanmerking worden genomen. Het opnemen van alle bedrijfskosten in een netto rendement berekening geeft een gedetailleerder beeld van de gezondheid van bedrijven. In feite wordt het nettorendement in een rendement- en verliesrekening (ook bekend als P & L in het Engels) vaak “rendement” genoemd.
Brutorendement / totale omzet x 100 = een percentage van de rendement dat wordt opgenomen als rendement na rekening te houden met de kosten van de goederen of diensten.
Voorbeeld:
De omzet van de bovenste regel van uw rendement- en verliesrekening is 10.000 euro.
De kosten van goederen of diensten van uw P & L bedragen 8.000 euro.
Uw bruto rendement is 10.000 euro – 8.000 euro = 2.000 euro.
Bruto rendement marge is 2.000 euro / 10.000 euro x 100 = 20%
De omzet van de bovenste regel van uw rendement- en verliesrekening is 10.000 euro.
De kosten van goederen of diensten van uw P & L bedragen 8.000 euro.
Alle andere uitgaven bedragen nog eens 1.000 euro.
Uw nettorendement is 10.000 euro – 8.000 euro – 1.000 euro = 1.000 euro (dit aantal is te vinden in de onderste regel van uw resultatenrekening, P & L)
Nettorendement marge is $ 1.000 / $ 10.000 x 100 = 10%
Het is belangrijk om te weten hoe u de rendement marge kunt berekenen om een grondig inzicht te krijgen in de gezondheid van uw bedrijf. In feite zijn zowel de bruto rendement marge als de nettorendement marge twee gemeenschappelijke prestatie-indicatoren (KPI’s) die bedrijven nauwlettend volgen. Volg en begrijp uw rendement marge omdat dit van cruciaal belang is voor de groei van uw bedrijf. Het helpt om prijzen vast te stellen, omdat dit u een buffer kan geven wanneer de tijden krap zijn. Rendement marges helpen u ook bij het identificeren en reageren op problemen. Zodat u problemen in uw bedrijf kunt ontdekken en actie kunt ondernemen voordat het te laat is.
Hoe rendabel is het om te beleggen in de aandelenmarkt? De aandelenmarkt is gedurende lange perioden zeer rendement gevend geweest. Om slechts één voorbeeld te geven, wanneer u 100 euro geïnvesteerd had in de S & P500 in 1928 dan was het in 2014 ongeveer 290.000 euro geworden. Geen slecht bedrag, toch? De markt zal op de lange termijn stijgen, maar de tijden die mogelijk teruggaan van uw initiële investering kunnen u pijn doen en ervoor zorgen dat u uw beleggingen te snel liquideert. Hier is een lijst met dingen die u moet weten voordat u een cent op de markt zet en u helpt slagen op de aandelenmarkt. Iedereen is anders, dus er is geen investering in de beleggingswereld; Iedereen heeft een oplossing op maat nodig. We moeten echter in staat zijn om onze kwalitatieve verschillen om te zetten in meetbare.